01.12.2022 | Nieuws Max Muller
Dinsdag is de eerste fase van de voorlichtingscampagne over warmtepompen van start gegaan. De campagne is ontwikkeld door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat als onderdeel van het Actieplan hybride warmtepompen. Ook het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Techniek Nederland, de Nederlandse Verwarmingsindustrie, Natuur & Milieu, Netbeheer Nederland en Vereniging Warmtepompen hebben een rol gespeeld bij de totstandkoming van de campagne.
Tijdens deze eerste fase zal voornamelijk de consument geïnformeerd worden over de warmtepomp en de voordelen die de technologie op kan leveren. Ook zaken als het ruimtegebruik, het geluid, de kosten en de bijbehorende subsidie zullen aan bod komen.
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft voor dit alles een speciale campagnepagina in het leven geroepen, genaamd www.verbeterjehuis.nl. Op deze pagina kunnen bezoekers gebruik namen van de Warmtepompcheck. Deze tool stelt men in staat om advies te krijgen over welke warmtepomp het best bij die van de bezoeker past. Zaken als het bouwjaar van de woning en de mate van isolatie spelen een belangrijke rol bij het geven van een gedegen advies.
ACM onderzoekt op kantoren Eneco, Essent en Vattenfall
Europa gaat staatssteunstrijd aan met VS en China
Aantal gasafsluitingen gedaald in 2022
Linthorst en HoCoSto bundelen krachten voor de energietransitie
Het Actieplan Groene en Digitale Banen pakt het technisch personeelstekort structureel aan
Kabinet presenteert Actieplan groene banen: meer banen in de groene techniek
Topsector Energie
Regionaal Energieloket
Techniek Nederland
Wekelijks op de hoogte blijven van de beste analyses en de nieuwste producten?
Meld u nu aan voor de nieuwsbrief!